Počeci 1886-1905.
Istorija kompanije Bosch počinje mnogim prvim koracima. Korak u nezavisnost, ulazak na tržište automobila i tržišta van Nemačke, kao i u fabrički pogon serijske proizvodnje.
Početak
Još u vreme kada je bio šegrt, Robert je imao želju da pokrene svoj posao. Godine 1886, Robert Bosch je otvorio radionicu za preciznu mehaniku i elektrotehniku u Štutgartu. Usponi i padovi su obeležili prve godine, a sredinom 1890-ih stvari su krenule da se razvijaju brzo i nezaustavljivo.
Prvi proizvodi i usluge
Bosch je obavljao sve mehaničke i elektrotehničke poslove koje je dobijao, kao što je instaliranje telefonskih sistema i električnih zvona. Kada je od njega zatraženo da proizvede uređaj sa magnetnim paljenjem za stacionirani motor u skladu sa postojećim dizajnom, on je to poboljšao i utemeljio put ka proizvodnji uređaja sa magnetnim paljenjem.
Varnica koja je sve pokrenula — magnetno paljenje
Bosch je 1897. godine počeo da ugrađuje bolje dizajnirane uređaje za magnetno paljenje u automobile i ubrzo postao jedini pouzdan dobavljač ovog proizvoda. Godine 1902, razvojni inženjer u kompaniji Bosch, Gottlob Honold, otkrio je još bolje rešenje — visokonaponski uređaj za magnetno paljenje sa svećicom. Ovaj proizvod je kompaniji Bosch otvorio put ka tome da postane vodeći svetski dobavljač za automobilsku industriju.
Gottlob Honold
Glavni inovator sa pravim instinktima
„Kada je Honold završio novi proizvod i poslao ga u proizvodnju, Bosch svet je počeo da se fokusira na gotov proizvod.“
Na taj način je Robert Bosch odao počast svom dugogodišnjem razvojnom inženjeru koji je kod njega počeo da radi kao šegrt. Pored sistema za visokonaponsko magnetno paljenje, on je takođe bio briljantan kreator sistema rasvete, startera i sirena za portfolio Bosch proizvoda — do njegove prerane smrti 1923. godine.
Slika: Gottlob Honold (1901. godine)
Vlasnik kuće – prva fabrika
Bosch je već nekoliko puta menjao lokaciju pre nego što je odlučio da sagradi fabriku. U početku je želeo da iznajmi jedan ili više spratova svoje fabrike, ali to nije bio slučaj. Naprotiv — Boschova fabrika sagrađena 1901. godine nastavila je da se širi po okolnim zgradama.
Prvi koraci u svet
„…Baza u Velikoj Britaniji…“ — ovo je dugo bila velika želja Roberta Boscha. Godine 1898. je u Londonu, zajedno sa Englezom Fredericom Simmsom, osnovao prvu Bosch kompaniju van Nemačke. Ovo je bio prvi korak do globalnog tržišta. Ubrzo su bile otvorene filijale za prodaju u drugim državama Evrope.
Nakon Ujedinjenog Kraljevstva, Francuska je bila najveće tržište za prodaju automobila u Evropi. Tamo je Bosch počeo da vodi filijalu 1899. godine. Posao u pariskoj filijali teško da je mogao da se odvija bolje nego što jeste, a od 1905. godine mogao je da pokrije potražnju sa sistemima magnetnog paljenja proizvedenim u sopstvenoj fabrici nedaleko od Ajfelovog tornja.
Moto-trka — prva reklama
Krajem veka došlo je do prvih velikih međunarodnih moto-trka — šanse da se dokažu proizvođači i dobavljači u industriji automobila. Belgijanac Camille Jenatzy doveo je Mercedes do pobede u Gordon Bennett kupu u Irskoj 1903. godine — jednim delom zahvaljujući pouzdanom sistemu paljenja kompanije Bosch, koji je izdržao i najteže uslove.