Pređi na glavni sadržaj
Bosch u Srbiji
Priče

Agilan pristup nas čini fleksibilnijim i bržim u reakcijama na promene

Agilan pristup nas čini fleksibilnijim i bržim u reakcijama na promene

Kako spojiti radoznalost, ljubav prema komunikacijama i inovativne metode u IT svetu? Šta znači biti agilan i kako agilni principi mogu unaprediti rad tima, ali i svakodnevni život? O svemu ovome smo razgovarali sa našom koleginicom Biljanom Simić, koja se nalazi na na poziciji Agile Team Coach i čije bogato iskustvo u radu sa timovima pomaže kompaniji da ostane fleksibilna i spremna na izazove u svetu koji se neprestano menja.

Biljana je pre tri godine postala deo Bosch tima, preuzimajući ulogu Agile Team Coach-a, što je u našoj kompaniji ranije bilo poznato pod nazivom Agile Master. Iako se naziv promenio, suština njenog posla ostala je ista – učiti i voditi timove da postanu najbolja moguća verzija sebe. Kako sama ističe, u teoriji to deluje jednostavno, ali praksa zahteva veštine, iskustvo i umeće.

„Biti Agile Team Coach nije samo posao, to je način života. Svesna sam da ovo zvuči kao kliše, ali verujte mi da nije tako. U mom radnom danu nema mnogo mesta za rutine i ustaljene obrasce - ovo je profesija u kojoj su ljudi srž svega i uspeh zavisi od njihovog međusobnog poverenja, komunikacije i sposobnosti prilagođavanja“, objašnjava ona.

Prema njenim rečima, dobar Agile Team Coach je prisutan, sluša, prati, razume i što je najvažnije - adekvatno reaguje. U timu se često dešava da neko ima problem sa radnim zadatkom, neko je blokiran tehničkim ili sistemskim izazovima, a neko je preopterećen ili traži tihu podršku. „Ljudi smo. Moj zadatak je da svaku situaciju sagledam iz pravog ugla i pomognem u njenom rešavanju“, dodaje Biljana.

Trenutno je zadužena za dva tima, od kojih jedan radi na razvoju i održavanju aplikacije za Bosch servisne centre, dok drugi tim kreira i održava finansijske izveštaje i sisteme. „Ova dva tima su toliko različita, da mi se ponekad čini kao da radim u dve potpuno odvojene kompanije“, našalila se ona, napominjući kako je upravo ta raznovrsnost ono što čini rad u našoj kompaniji izuzetno dinamičnim.

Biljana Simić

Pre nego što se pridružila Bosch timu, Biljana je imala bogatu i raznoliku karijeru koja je započela u novinarstvu, nastavila se kroz odnose sa javnošću, a na kraju ju je dovela do ekspertize u komunikacijama. Njen prelazak u IT svet nije bio potpuno neočekivan, s obzirom na to da je, kako kaže, okružena IT stručnjacima.

„U našoj porodici su svi developeri, testeri ili administratori, ja sam jedina koja se bavi kreativnim radom“ istakla je Biljana. „Samim tim mi termini kao što su Agile, Scrum i Extreme Programming nisu bili strani. Kada sam počela da primenjujem agilne principe sa svojim tadašnjim timom, shvatila sam koliko su oni korisni i u brzim, kompleksnim okruženjima kakav je svet komunikacija“.

Nakon toga, sve je došlo spontano. „Volim da radim sa ljudima i verujem u njihov potencijal. Svrha i smisao su najveći motivatori, a oblast rada je suštinski manje bitna. Drago mi je da nisam pogrešila“.

Primarna prednost agilnog pristupa, kako Biljana objašnjava, je njegova sposobnost da učini kompanije fleksibilnijim i bržim u reakcijama na promene. U današnjem svetu gde se tehnologija, potrebe kupaca i uslovi na tržištu stalno menjaju, sposobnost brzog prilagođavanja predstavlja ne samo značajnu konkurentsku prednost, već često i jedini način opstanka i razvitka. Upravo tu dolazi do izražaja agilni pristup koji stavlja fokus na ljude kao najvažniji resurs organizacije i omogućava kompanijama da ostanu relevantne, ispune zahteve kupaca i stalno inoviraju, uz smanjenje rizika povezanih sa dugoročnim planiranjem i velikim projektima.

Pored poslovnog okruženja, Biljana ističe kako agilni pristup može biti koristan i u svakodnevnom životu. U njenom slučaju, to se ogleda kroz strast prema čitanju. Knjige joj pomažu da razvije strpljenje, empatiju i razumevanje za složene situacije – baš kao što je agilna metodologija podstiče u poslovnom okruženju.

„Agile je pre svega način razmišljanja - biti otvoren i pozitivan ka promenama, učiti iz iskustva, fokusirati se na cilj, otvoreno komunicirati i ne plašiti se neuspeha. Ove vrednosti su univerzalne i jednako korisne, kako u poslovnom, tako i u privatnom životu!“

Podelite ovo na:

Kontakt za medije

Aleksandra Savić
Korporativne komunikacije

Opšta pitanja o kompaniji Bosch

Više vesti