Bosch Tech Day 2024: Bosch i softverom čini „tehnologiju za život’’ dostupnom

- Predsednik upravnog odbora kompanije Bosch, dr Stefan Hartung: „Softver u našim proizvodima je „tehnologija za život“ i poboljšava živote naših kupaca.“
- Kompetentan i jak tim: Više od 48.000 saradnika je uključeno u softverski inženjering – od toga 42.000 u poslovnom sektoru mobilnosti.
- Dr Markus Hajn: „Nalazimo se na početku ere softverski definisanih vozila.“
Neophodan hardver: Sa savremenim kompjuterima za vozila, Bosch je ostvario prodaju od nešto manje od 4 milijarde evra samo u poslednje tri godine.
Reningen, Nemačka - U kompaniji Bosch je programiranje „ime igre“: dobavljač tehnologije i usluga proširuje svoje poslovanje softverom i uslugama. Do kraja decenije, Bosch sa softverom želi da ostvari prodaju u milijardama evra. „Već neko vreme, Bosch je između ostalog i softverska kompanija“, rekao je dr. Stefan Hartung, predsednik upravnog odbora kompanije Bosch, na Bosch Tech Day 2024 u Reningenu. „Širok domen ekspertiza omogućava nam da stavimo linije koda direktno u proizvode. Softver u našim proizvodima je tehnologija koja je „za život“ i koja poboljšava živote naših kupaca.“
Bosch softver se već nalazi u mnogim oblastima, uključujući proizvodne linije velikih industrijskih preduzeća, mnoge autoservisne radnje i medicinsku opremu. On upozorava vozače na automobile koji su na pogrešnoj strani puta, štiti vrednu imovinu, kontroliše građevinsku tehnologiju, a takođe je radio i u svemiru, na ISS-u. Sve u svemu, 48.000 zaposlenih rade kao softverski programeri u kompaniji Bosch, od kojih 42.000 u poslovnom sektoru mobilnosti. „Trijumfalni marš softvera će suštinski uticati na revoluciju u automobilskoj industriji“, rekao je Hartung. „U budućnosti, automobili će biti neprimetno integrisani u digitalni svet” dodao je dr Markus Hajn, član upravnog odbora kompanije Bosch i predsednik poslovnog sektora mobilnosti. Automobili će tada dobiti nove funkcije - ne posetom radionici, već putem daljinskog ažuriranja softvera. Po rečima Hajna: „Bosch tehnologija će značiti da automobili sporije stare. I ne samo automobili - kamioni, motocikli i e-bicikli će takođe dobiti nove funkcije bezbednosti i pogodnosti putem ažuriranja. Od debija pametnog sistema za e-bicikle krajem 2021. godine, Bosch je uveo otprilike 70 novih funkcija i modifikacija putem aplikacije eBike Flow – od alarma i funkcije praćenja do novih načina vožnje.

Korišćenje potencijala softvera van granica kompanije
Softver i digitalne usluge su sada postale oslonci poslovnog uspeha u kompaniji Bosch – oni su pokretačka snaga i omogućavaju inovacije van granica kompanije i industrije. Svojim širokim znanjem i ekspertizom u oblasti mobilnosti, proizvodnje i građevinske tehnologije, Bosch je tražen partner za kompanije koje tradicionalno vode IT oblast. „Da bismo iskoristili ogroman potencijal softvera i veštačke inteligencije, potrebna su nam partnerstva sa nama jednakima. Retko koja kompanija može sama da se izbori sa ovim. U tom kontekstu, softver otvorenog koda nudi posebno koristan način udruživanja stručnosti i van granica kompanije, uštede troškova i kreiranja standardizovanih rešenja“, rekao je Hartung. Kreatori politika takođe mogu igrati važnu ulogu: u oblasti veštačke inteligencije, koja postaje sve važnija za razvoj softvera, kompanijama je potrebna sigurnost planiranja. To važi i za Zakon o veštačkoj inteligenciji koji je nedavno usvojila Evropska unija. „EU sada mora brzo da prevede Zakon o veštačkoj inteligenciji u standarde, jer iako je regulacija neophodna, ona ne sme nepotrebno da uguši tempo razvoja tehnologije ili da spreči inovacije“, nastavio je Hartung.
Doba softverski definisane mobilnosti počinje ovde
U automobilskoj industriji, novi trend ima ime: softverski definisano vozilo. Softver sve više postaje polazna tačka za projektovanje i razvoj novih modela vozila. Nedavna McKinsey studija procenjuje da će globalno tržište softvera i elektronike za automobile dostići 462 milijarde dolara do 2030. Od 2023. godine udeo softvera u vozilima će se utrostručavati. Bosch želi da bude deo ovog rastućeg tržišta i da ostane glavni partner za proizvođače automobila širom sveta. „Stojimo na početku doba softverski definisanog vozila“, rekao je Hajn. „Za Bosch je to dobra vest jer možemo da kreiramo oboje - i hardver i softver. Mi smo jedna od retkih kompanija koje su u potpunosti vešte u interakciji automobilske elektronike i cloud-a.” Sa softverskim i servisnim rešenjima kao što je Vehicle Health na primer, Bosch pomaže operaterima voznih parkova da izbegnu kvarove vozila i povećaju efikasnost. Za logističke kompanije, Bosch L.OS digitalna platforma olakšava digitalizaciju i pojednostavljuje ceo lanac operacija. Pored toga, Bosch je razvio poseban softver koji omogućava automobilima da se zaustave izuzetno glatko, potpuno bez trzaja, kao da je za volanom profesionalni vozač. Sa ovom Bosch funkcijom „eBrake to Zero“, ne samo da je kočenje prijatnije i opuštenije, već se može smanjiti i rizik od mučnine na putu. „Možemo da obezbedimo vožnju bez trzaja prilikom zaustavljanja i kretanja pomoću softvera koji koči glatko kao profesionalni vozač“, rekao je Hajn.

Softverski definisana mobilnost takođe će ići ruku pod ruku sa promenljivom arhitekturom vozila: dalje od domenski specifične IT i arhitekture elektronike, pa do one koja je centralizovana i unakrsna u domenu, sa samo nekoliko veoma moćnih računara i senzora. Trenutno u jednom automobilu radi otprilike stotinu upravljačkih jedinica različitih proizvođača. U budućem softverski definisanom vozilu, kontrolne funkcije će obavljati manje od desetine kompjutera u vozilu. Da bi se to postiglo, funkcije specifične za domen će morati da budu uključene u savremene računare u vozilima. U tom kontekstu, Bosch i Qualcomm su zajedno predstavili novi kompjuter za vozila na početku godine koji prvi put kombinuje infotainment i pomoćne funkcije za vozača. Za proizvođače automobila, ovo ne znači samo smanjenje prostora za ugradnju, kablove i težinu, već i, što je još važnije, niže troškove. Samo u kontrolnim jedinicama, ušteda ostvarena spajanjem infotainment-a i pomoćnih funkcija za vozača može biti čak 30 procenata. Sa naprednim računarima za vozila, Bosch je već na putu ka uspehu: u protekle tri godine, kompanija je njima ostvarila prodaju od nešto manje od 4 milijarde evra.

Međutim, bilo da ih ima sto ili desetina, različiti računari i softverski paketi u automobilu moraju biti međusobno umreženi, tako da mogu da komuniciraju i preko granica brenda. Bosch podružnica ETAS isporučuje softver za prevođenje između fizičkih komponenti vozila i njegovog aplikativnog softvera, čak i ako ih proizvode različiti dobavljači. Baš kao što danas retko da postoji automobil koji nema Bosch deo, u budućnosti neće biti automobila na putu koji ne sadrže linije Bosch koda.
Kontakt za medije
Aleksandra Savić
Korporativne komunikacije