Globalizacija od 1990. godine
Gvozdena zavesa je spuštena, Azija je obezbedila nova tržišta, a softver je otvorio nove mogućnosti za kompaniju Bosch. Poslednje tri decenije donele su brzu ekonomsku promenu sa kojom je kompanija morala da se suoči.
Kolaps Varšavskog pakta i otvaranje Istočne Evrope
Pad gvozdene zavese takođe je najavio novu eru za našu kompaniju. Do 1994. godine, Bosch je imao kompanije u 13 država bivšeg Istočnog bloka. Otvoreni su pogoni za proizvodnju u gradovima Jihlava i České Budějovice u Republici Češkoj, u Vroclavu u Poljskoj, u Miskolcu i Hatvanu u Mađarskoj, i u Engelsu i Samari u Ruskoj Federaciji. Deo prodaje ostvaren van Nemačke porastao je sa 51 procenta u 1990. godini na oko 72 procenta 2000-te godine.
Korišćenje prilika — nove lokacije u Aziji
U Indiji, Japanu i zemljama jugoistočne Azije, Bosch je bio dugo prisutan ili je radio na stvaranju baze na tržištima u razvoju. Međutim, došlo je do postupnog otvaranja kineskog tržišta koje je bilo od najvećeg strateškog interesa. Sve do 1994. godine, jedino prisustvo kompanije Bosch u Kini bilo je u obliku licenca i predstavništva u Pekingu, osnovanog 1989. godine. Nakon toga, kompanija je uspela da obezbedi poziciju regionalnog proizvođača i na ovom tržištu.
Mikromehanički senzori
Mini uređaji za nadzor
Tokom 1990-ih Bosch je razvio mikromehaničke senzore za primenu u automobilima. Ovi uređaji funkcionišu kao čulni organi koji mere ubrzanje, rotaciju, pritisak i zvuk i prenose informacije elektronskim kontrolnim jedinicama, obaveštavajući ih tačno kada da naduvaju vazdušni jastuk u slučaju nesreće. Godine 2005. Bosch je takođe započeo proizvodnju senzora za potrošačku elektroniku kao što su pametni telefoni ili konzole za igre. Najmanji MEMS je širok samo 1,5 milimetara, a Bosch istraživački tim je izumeo proces „plazma graviranja“ za proizvodnju ovih minijaturnih delova. Naša kompanija je proizvela oko 15 milijardi MEMS od 1995. godine. a danas je lider na tržištu i proizvodi oko 4 miliona jedinica svakog dana.
Fotografija: Grinja na mikromehaničkom senzoru (MEMS) radi označavanja razmere (1995)
Od ESP-a do ACC-a — sve jače usmerenje na inovacije
ESP® program za elektronsku stabilnost koji sprečava klizanje vozila, pokrenut je 1995. godine i predstavlja tehnološku prekretnicu. Iste godine, kompanija Bosch je otkrila TravelPilot sistem za navigaciju sa navođenjem rute i glasovnim komandama. Godine 1997., sistem za ubrizgavanje dizel goriva pod visokim pritiskom smanjio je potrošnju goriva, a to isto je postignuto i direktnim ubrizgavanjem gasa 2000-te godine, dok su sistemi za pomoć vozaču, kao što su Adaptive Cruise Control i Night Vision povećali bezbednost.
Kompanija se menja — nove oblasti poslovanja
Nakon prodaje sektora za telekomunikacije, kompanija Bosch je 2001. godine stekla stručnjake u oblasti industrijske tehnologije Mannesmann Rexroth. Ovo je ojačalo oblast industrijske tehnologije i uravnotežilo strukturu kompanije. Ostali delovi sektora telekomunikacija oformili su diviziju za bezbednosne sisteme. Kupovinom kompanije Buderus AG 2003. godine, proširen je sektor termotehnike. Bosch je uzeo učešće i u novim oblastima kao što je sektor solarne energije koji je oformljen 2008. godine.
Pametno odvijanje, uključivanje i isključivanje, hlađenje i upravljanje
Sa IXO električnim odvijačem, koji je iznenađujuće brzo postao najprodavaniji električni alat širom sveta, Bosch je 2003. godine ustanovio novu poslovnu oblast za male i lake uređaje sa Li-jonskim baterijama. Pojavile su se i potpuno nove oblasti, kao što su motori za e-bicikle u 2011. godini. Istovremeno, kompanija je proširila svoje tradicionalne aktivnosti, na primer otkupom bivših zajedničkih ulaganja kao što su ZF Lenksysteme i Bosch und Siemens Hausgerate – koji su činili ključnu osnovu za buduće scenarije kao što su kućni aparati sa web opcijom i automobili koji voze sami.
Automatizovana vožnja
Kao magijom
Automatizovana vožnja više nije ograničena na naučnu fantastiku. Bosch istražuje, razvija i testira ovu tehnologiju u laboratorijama na mreži nemačkih auto-puteva i na kalifornijskim auto-putevima. Kompanije je predstavila radar za daljinu još 2000. godine. Sistem sledeće generacije je tada bio sposoban da automatski koči automobil do zaustavljanja i zatim ga ubrzava u gustom saobraćaju. Uz dalji razvoj senzorske tehnologije i softvera biće moguće autonomno voziti na auto-putevima, a dugoročno i u gradskom saobraćaju.
Foto: Test vozilo za autonomnu vožnju sa rotirajućom kamerom velike brzine od 360 stepeni (2015)
Nova teritorija: Internet stvari i veštačka inteligencija
Internet stvari i usluge kompaniji Bosch otvaraju mnoge nove linije poslovanja. Pored tradicionalnih proizvoda, ovo uključuje i softver, nove poslovne modele zasnovane na internetu i zaštiti podataka. Kompanija je sebi dugoročno postavila za cilj kombinovanje ove četiri oblasti. To pokriva sve, od automatizovane vožnje do pametnih kuća i autonomne komunikacije između fabričkih postrojenja.